Serwis używa pliki cookies!

Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tu “Polityce Cookies

 Zgadzam się
 Zgadzam się
arrow arrow2 arrowsgb biznes czlowiek rolnictwo filtrowanie1 filtrowanie2 ikonkainfo kolkadopinu kwadracik okooutline partnerstwo pin solidnosc stabilnosc tradycja biznes czlowiek rolnictwo linkedin googlep scrollTo phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Koronawirus INFO

W związku z bieżącą sytuacją w kraju wynikającą z ryzyka zarażenia się oraz w dbałości o Państwa zdrowie  zachęcamy do :

Jednocześnie informujemy, że:

Informujemy, że z dniem 18.05.2020r. (poniedziałek), centrala i oddziały Banku będą czynne od godz. 9:00 do godz. 15:00, od poniedziałku do piątku.

 

BRS zał. 1 WNIOSEK COVID instytucjonalny

UWAGA na przestępców!!!

Jak dokładnie przebiega przestępstwo? 

Przestępcy podszywają się pod serwisy informacyjne lub strony rządowe i przesyłają informację lub film, których obejrzenie wymaga zalogowania się przez Facebooka. Nie rób tego – logując się tak naprawdę przekazujesz swoje dane i umożliwiasz oszustom wejście na swoje konto. Przez to Twoi znajomi mogą otrzymać, z Twojego profilu, prośbę o przesłanie pieniędzy za pomocą BLIKA oraz linki do wyłudzeń ich danych. Takie prośby od „znajomych” możesz także otrzymywać Ty. Nie daj się oszukać, nie podawaj kodu BLIK w wiadomościach! Najlepiej w takiej sytuacji skontaktować się telefonicznie z osobą proszącą o pomoc.

 

 

Możesz otrzymać fałszywe smsy lub maile z informacją o rzekomym przekazywaniu środków do rezerw NBP i poleceniem zalogowania się na swoje konto, aby do tego nie dopuścić. Link kieruje do strony podstawionej przez przestępców, która wygląda jak strona Twojego banku. Taka spreparowana strona zapisuje dane do logowania na Twoje konto. Nie klikaj w link i skasuj wiadomość!

Fake news, czyli fałszywe, często sensacyjne informacje na temat epidemii, potrzebnego wsparcia żywnościowego, czy prośby o przekazanie brakujących środków ochrony itp. Wiadomości te zawierają złośliwe oprogramowanie oraz linki lub załączniki, które mają na celu wyłudzenie danych osobowych, a najczęściej też danych do logowania na Twoje konto w bankowości internetowej. Nie klikaj w takie linki!

Dostałeś propozycję zainstalowania aplikacji związanych z epidemią, np. mapy przedstawiające na bieżąco jej zasięg? Nie rób tego! Pobierając taką aplikację ściągasz złośliwe oprogramowanie, które może pozyskiwać poufne dane, np. dane logowania do bankowości internetowej. Wszystkie wiadomości możesz na bieżąco śledzić w oficjalnych serwisach informacyjnych, nie musisz niczego instalować na telefonie czy komputerze.

Uważaj na leki i testy na koronawirusa oferowane w internecie. Te „specjalistyczne” sklepy prowadzą do fałszywych stron pośredników płatności np. PayPal, pozyskujących poufne dane, czyli poświadczenia do bankowości internetowej. Nie daj się korona-oszustom!

Instytucje finansowe nigdy nie rozsyłają do swoich klientów wiadomości wraz z linkami do logowania. Wszelkie przypadki prób wyłudzenia pieniędzy należy zawsze zgłaszać na Policję.

Co zrobić w przypadku gdy padłeś ofiarą bankowych zagrożeń?

Gdy podejrzewasz, że mogłeś zostać oszukany lub ktoś próbuje wyłudzić od Ciebie Twoje dane lub środki, nie panikuj, zachowaj czujność i jak najszybciej zgłoś to bezpośrednio do Banku, telefonicznie https://bankrumia.pl/kontakt/  lub osobiście w najbliższym oddziale.

PAMIĘTAJ!

Twoje bezpieczeństwo to nasza wspólna sprawa!

⚠️UWAGA!!!

Co możesz zrobić dla bezpieczeństwa swojego  i Twoich bliskich?

1. Bankuj przez Internet 

Masz ważną sprawę do załatwienia w naszym banku? Najpierw zadzwoń na nr 58 671 00 38 i sprawdź czy musisz to zrobić osobiście.

2. Płać zbliżeniowo i rób zakupy on line

Nie musisz wychodzić z domu, narażać siebie i bliskich na niewidzialnego wroga jakim jest Koronawirus. Płać zbliżeniowo kartą, telefonem lub zegarkiem.

W trosce o zdrowie nas wszystkich, nadal przypominamy i prosimy #zostańwdomu. Tak jest bezpieczniej i korzystniej. W dalszym ciągu zachęcamy do:

  • korzystania z bankowości internetowej, nie z oddziału banku,
  • wybierania płatności bezdotykowych: kartą, telefonem lub zegarkiem,
  • robienia zakupów w internecie,
  • w pierwszej kolejności do telefonicznego lub mailowego zgłaszania swoich spraw.

Prewencja przede wszystkim

Zachowanie wszystkich osób i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa jest bardzo ważne w walce z koronawirusem. Od każdego z nas zależy, czy wirus będzie rozprzestrzeniał się dalej. W kolejnych tygodniach podstawą działań prewencyjnych będzie nadal:

  • dystans społeczny,
  • dezynfekcja i częste mycie rąk,
  • zasłaniania nosa i ust.

O czym warto pamiętać?

Zachowuj 1,5-metrowy dystans społeczny.
Zasłaniaj usta i nos, kiedy nie możesz utrzymać odpowiedniej odległości od innych, kiedy jesteś w sklepie lub komunikacji miejskiej.
Często myj ręce i unikaj dotykania twarzy.
Pobierz aplikację ProteGO Safe.
ProteGo Safe pomaga minimalizować rozprzestrzenianie się koronawirusa. Mówi nam, czy mieliśmy kontakt z osobą zarażoną. Więcej informacji o działaniu aplikacji znajdziesz na: https://www.gov.pl/web/protegosafe.

Przeczytaj i stosuj >> TU