Ładowanie...

Czym jest podpis elektroniczny KIR

Podpis kwalifikowany to podpis elektroniczny, który ma moc prawną taką jak podpis własnoręczny. Jest poświadczony specjalnym certyfikatem kwalifikowanym, który umożliwia weryfikację składającej podpis osoby. Tylko ta osoba, do której podpis i certyfikat są przyporządkowane, może go używać. Dzięki temu podpis elektroniczny można zastosować w wielu obszarach – w biznesie, administracji czy medycynie, usprawniając pracę firm oraz urzędów, co ma wpływ na optymalizację kosztów ich funkcjonowania.

 

Podpis kwalifikowany możesz uzyskać w dwóch formach

 

Certyfikatu kwalifikowanego, który możesz stosować m.in. do:

  • deklaracji do ZUS (program Płatnik)
  • e-deklaracji do urzędów skarbowych
  • e-KRS
  • e-GIODO
  • dokumentacji medycznej
  • przesyłania danych do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF)

Certyfikatu niekwalifikowanego, który może być stosowany m.in. do:

  • podpisywania poczty elektronicznej
  • autoryzacji urządzeń sieciowych
  • szyfrowania informacji
  • zestawiania bezpiecznych połączeń, np. SSL, IPSEC.

Co daje użytkownikom stosowanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego KIR - Szafir

  • bezpieczeństwo – dokument opatrzony e-podpisem jest odporny na wszelkie próby oszustwa, ponieważ nawet najmniejsza zmiana zostanie wykryta w momencie weryfikacji podpisu,
  • wymierne oszczędności – np. w postaci braku konieczności finansowania zakupu artykułów biurowych, wnoszenia opłat pocztowych, nakładów pracy związanych z przygotowaniem korespondencji tradycyjnej,
  • dbanie o środowisko – certyfikat kwalifikowany umożliwia wprowadzenie obiegu faktur w formie elektronicznej,
  • niezaprzeczalne potwierdzenie tożsamości – kwalifikowany e-podpis Szafir ma taką samą moc prawną jak podpis własnoręczny,
  • integralność – informacje przesyłane drogą elektroniczną, opatrzone e-podpisem Szafir, są chronione przed zmianami,
  • unikatowość podpisu – każdy kwalifikowany podpis elektroniczny jest inny dla danego dokumentu i ściśle powiązany z tym, dla którego został utworzony,
  • możliwość potwierdzenia istnienia dokumentu w danej chwili – dokument można dodatkowo oznakować czasem, nadając mu tzw. datę pewną. W stosunku do tak oznaczonego dokumentu można mieć pewność, że istniał w czasie, na który wskazuje ta data.

Jak zamówić podpis kwalifikowany KIR i gdzie go odebrać

Nowy certyfikat

Możesz zamówić nowy zestaw podpisu elektronicznego w różnych konfiguracjach, wybierając rodzaj i okres ważności certyfikatu, model czytnika oraz opcje odbioru zamówionego zestawu.

 

Odnowienie certyfikatu

Możesz również zamówić odnowienie certyfikatu w dwóch wariantach:

  • na dotychczas używanej karcie – jedynie dla tych samych danych i dla ważnego certyfikatu,
  • na nowej karcie w formie zestawu odnowieniowego.

Podczas zamówienia masz możliwość wyboru miejsca odbioru podpisu, wybierając jako sposób odbioru “Odbiór własny w wybranym banku”. Możesz odebrać podpis we wszystkich placówkach Banku Rumia Spółdzielczego!