Serwis używa pliki cookies!

Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tu „Polityce Cookies

 Zgadzam się
 Zgadzam się
arrow arrow2 arrowsgb biznes czlowiek rolnictwo filtrowanie1 filtrowanie2 ikonkainfo kolkadopinu kwadracik okooutline partnerstwo pin solidnosc stabilnosc tradycja biznes czlowiek rolnictwo linkedin googlep scrollTo phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

MOBILNE przyśpieszenie

Banki Spółdzielcze SGB przyspieszają w obszarze mobilnym! Zgodnie ze strategią przyspieszenia w obszarze nowoczesnych płatności mobilnych udostępniamy naszym Klientom BLIK i Google Pay. Do końca roku chcemy też odpalić nową aplikację mobilną, która pozwoli naszym klientom w pełni korzystać z bankowości w swoim telefonie.

Czytaj więcej >> TU

 

 BLIK to sposób płatności mobilnych, który umożliwia:

  • dokonanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych
  • wypłatę gotówki w bankomatach oznaczonych logo 

Kto może korzystać z BLIKA?

Z BLIKA mogą korzystać wszyscy posiadacze aplikacji banków, które udostępniają BLIKA, w tym Banków Spółdzielczych SGB. 

Jak zacząć korzystać z BLIKA?BLIK logo 1

Należy pobrać na telefon aplikację Portfel SGB.

Na jakich telefonach działa BLIK?

BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android oraz iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).

Czy BLIK jest bezpieczny?

Tak, jest to bezpieczne. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Portfel SGB, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzana na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji. Łączna dzienna kwota transakcji BLIK nie może przekroczyć ustalonego dziennego limitu, który wynosi 10.000,00 PLN. W aplikacji mobilnej można zmieniać limity transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz internetowych.

Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.

Jakie są opłaty za korzystanie z BLIKA?

  • Ceny za korzystanie z BLIKA znajdują się w tabeli opłat i prowizji banku, z którego aplikacji korzystamy. BLIKIEM możesz płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych.
  • W sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów.
  • Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką 

Co zrobić jeśli zgubię telefon z BLIK logo 1zainstalowaną aplikacją banku?

Należy niezwłocznie poinformować bank. Jeżeli Twój telefon umożliwia zdalne wyczyszczenie jego zawartości, w trosce o swoje dane przechowywane na telefonie, skorzystaj również z tej funkcji. Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub pinem, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.

Czy mogę korzystać z BLIK podczas pobytu za granicą?

Nie. Z płatności BLIKIEM można korzystać tylko na terenie Polski.

FILMY instruktażowe:

Jak zainstalować BILKA >> TU

Jak używać BLIKA >> TU

 

Jak działa Google Pay?

Google Pay to szybki i prosty sposób płacenia w milionach miejsc. Po dodaniu karty możesz:

  • Płacić telefonem w sklepach stacjonarnych lub środkach transportu publicznego.
  • Płacić w aplikacjach lub na stronach internetowych.

Jak skonfigurować Google Pay?

Konfiguracja Google Pay zajmuje tylko kilka minut.

  1. Pobierz aplikację z Google Play 
  2. Zaloguj się na swoje konto Google i dodaj formę płatności.
  3. Jeśli chcesz korzystać z Google Pay w sklepach stacjonarnych, sprawdź czy Twój telefon ma moduł NFC.

To wszystko. Możesz już płacić za pomocą aplikacji.

Czy muszę dodawać pieniądze do Google Pay?

Nie musisz dodawać pieniędzy do Google Pay, aby płacić za pomocą aplikacji. Wystarczy, że dodasz formę płatności, np. kartę debetową lub kredytową. Z Google Pay płacisz tak jak zwykle gdy korzystasz ze swojej karty płatniczej.

Co się stało z Androidem Pay i Google Wallet?

Android Pay i Google Wallet są teraz częścią Google Pay. Wszystko to, co można było robić za pomocą tych aplikacji, jest teraz możliwe w Google Pay, na przykład płatności w sklepach stacjonarnych, w internecie czy też przechowywanie kart lojalnościowych. 

Gdzie można korzystać z Google Pay

Z Google Pay możesz korzystać w milionach sklepów i aplikacji oraz na całym mnóstwie stron internetowych. Sprawdź, jak możesz się dowiedzieć, gdzie akceptowane są takie płatności. 

  • W sklepach – sklepy, w których można korzystać z Google Pay, nie muszą być oznaczone logo Google Pay. Jeśli sklep akceptuje płatności zbliżeniowe, możesz w nim płacić za pomocą telefonu.
  • W aplikacjach i na stronach internetowych – płać za pomocą Google Pay w każdym miejscu, gdzie zobaczysz to logo. 

Jak korzystać z Google Pay

  • Płatności w sklepach lub środkach transportu publicznego

– Odblokuj telefon

– Przyłóż tylną część telefonu do terminala na kilka sekund

– Postępuj według instrukcji widocznych na ekranie

  • Płatności w aplikacjach i na stronach internetowych

– Realizując transakcję, wybierz przycisk Google Pay. Wybierz formę płatności i podaj adres dostawy

– Potwierdź zamówienie

Czy korzystanie z Google Pay jest bezpieczne?

Google Pay chroni dane Twojej karty dzięki kilku warstwom zabezpieczeń – korzystamy z jednej z najbardziej zaawansowanych infrastruktur ochrony danych na świecie, tak by Twoje konto było bezpieczne. Podczas płatności w sklepach Google Pay nie wykorzystuje rzeczywistego numeru Twojej karty, dzięki czemu dane są chronione. 

Informacje związane z rozwiązywanie problemów dot. korzystania z Google Pay, a także z zarządzaniem formami płatności dostępne są również na stronie Google Pay

 

FILMY instruktażowe:

Dodawanie karty do Google Pay >> TU

Czym jest Google Pay >> TU

 Jak płacić Google Pay >> TU

Aplikacja mobilna dostępna dla wszystkich klientów banków SGB (dla smartfonów z systemem Android i iOS) – zyskuje nowe funkcjonalności.

Niezwykle wygodny i praktyczny Portfel SGB daje możliwość sprawdzenia środków dostępnych dla każdej karty płatniczej SGB, podglądu historii transakcji kartą, a w przypadku karty mobilnej Visa – dokonywania szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą telefonu. Aplikacja umożliwia również zarządzanie kartą kredytową. Wraz z uruchomieniem BLIKA w Zrzeszeniu, będzie on dostępny również w aplikacji Portfel SGB.

Pobierz API >> TU

Zobacz film  >> TU